Co jeść przed treningiem

Co jeść przed treningiem, aby mieć dużo energii i dobre samopoczucie? Co jeść przed treningiem z samego rana gdy mamy mało czasu? Jakich posiłków unikać? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

co jeść przed treningiemCo jeść przed treningiem

Na początku należy sobie uświadomić, że nie tylko to co jemy, ale także pora posiłku jest ważna. Optymalną porą na posiłek to 2-3 godziny przed treningiem. W tym czasie nasz żołądek zdąży strawić pokarm,  a my unikniemy poczucia ciężkości podczas treningu. Jeśli taki odstęp to dla Ciebie za dużo, możesz coś przekąsić najpóźniej godzinę przed treningiem, ale nie powinno być to nic obfitującego w dużą ilość tłuszczy i białka. Co zatem jeść przed treningiem?

Ogólna zasada jest taka, że w posiłku przed treningiem należy unikać tłuszczy, które spowalniają proces trawienia oraz produkty zawierające duże ilości błonnika (pełnoziarniste pieczywo, warzywa). Jak zatem łatwo się domyślić to węglowodany powinny stanowić trzon posiłku.

Co jeść przed treningiem porannym

Jeśli trenujemy rano i trening nie trwa więcej niż 60 minut, to możemy go wykonywać na czczo. Należy tylko pamiętać o spożyciu płynów, najlepiej niegazowanej wody. Jeśli jest dłuższy lub chcemy coś zjeść dobrze sprawdzą się wafle ryżowe z miodem lub suszone owoce i orzechy.

Dodatkowo, aby zwiększyć efektywność porannego treningu powinniśmy zadbać o odpowiednią kolację dzień wcześniej. Generalnie chodzi o to aby dostarczyć do organizmu lekkostrawny posiłek z dużą ilością węglowodanów, np. ryż z kurczakiem, makaron z mielonym mięsem, płatki owsiane z suszonymi owocami.

Jeśli zjemy porządną kolację, to rano wystarczy nam tylko małe śniadanie które dostarczy 200-300 kcal. Nasz organizm i tak będzie miał wystarczający zapas glikogenu. Druga kwestia, to wspomniany odstęp pomiędzy posiłkiem, a treningiem.  Jeśli nawet przyjmiemy dolną granicę, tj 2 godziny to i tak byłoby to mało komfortowe biorąc pod uwagę że nasz trening odbywa się z samego rana przed codziennymi obowiązkami. Dlatego dobra kolacja jest tak ważna. Pozwala nam to na redukcję zarówno czasową jak i kaloryczną porannego posiłku.

Co jeść przed treningiem po południu

Jeśli trenujemy po południu lub po prostu mamy więcej czasu na przygotowanie posiłku to dobrze sprawdzą się:

– tortilla z kurczakiem i warzywami
– ryż z warzywami i kurczakiem
– koktajl z mleka/jogurtu, płatków owsianych i banana
– makaron ryżowy z sosem pomidorowym i mielonym mięsem
– kanapka z wafli ryżowych z jajkiem i łososiem

Co jeść godzinę przed treningiem

co jeść przed treningiemJeśli zjadłeś główny posiłek, ale wraz z upływem czasu czujesz się głodny możesz zjeść drobną przekąskę. Pamiętaj, aby było to najpóżniej godzinę przed treningiem i aby obfitowała głównie w węglowodany. Dobrymi przykładami są:

– banany
– suszone owoce
– żel/baton energetyczny
– kilka wafli ryżowych

Nie polecam jedzenia słodyczy z uwagi na to, że większość z nich opiera się na ciężkostrawnych tłuszczach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *